facebook tracking

"Många av de frågor vi får är komplexa och jag lär mig nya saker vare dag"

Hannele är operativt ansvarig för kundsupporten på SKL Kommentus inköpscentral. Teamet arbetar med att vägleda kunder när de använder våra ramavtal. Hon arbetar också med att kvalitetssäkra dokument ur ett kundperspektiv och deltar i interna projekt kopplade till kund.

Vad har du för bakgrund?
- Jag har läst Informations och PR programmet vid Mittuniversitetet och är utbildad informatör. Utbildningen har jag kompletterat med statsvetenskap. Tidigare har jag arbetat som informatör och kundansvarig främst på mindre bolag.

Nämn något som du tycker är extra utmanande med ditt jobb?
- Att alltid vara närvarande och möta kundens behov i stunden. Jag vet aldrig vad nästa samtal ska handla om och det finns inga repriser. Många av de frågor vi får är komplexa och jag lär mig nya saker varje dag. 

Vad är det som gör att den här rollen passar dig bra?
- Att jag är nyfiken, snabbtänkt och har lätt att lära mig nytt. Jag trivs i verksamheter som hela tiden rör sig framåt. Jag vet inte exakt hur varje dag ser ut och dagarna kan inte planeras månader i förväg. Att jag har ett långt tålamod är en annan stor fördel.

Varför trivs du på den här arbetsplatsen?
- Att det finns frihet under ansvar, bra kollegor och en vilja att göra samhället lite bättre.

Jobbar du redan på SKL Kommentus?

Var med i rekryteringen och hitta din nästa kollega!

Teamtailor

Employer branding från Teamtailor